Terug naar overzicht

Saab 99 2.0 GLT Combi-Coupé

Marge € 0,-
Deel deze advertentie:

Specificaties

Kenteken
NL
87YD66
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 09-09-2021
Datum eerste toelating (internationaal) 18-02-1977
APK vervaldatum 17-04-2026
Tellerstand 177.474 KM
Carrosserie Hatchback
Kleur Rood
Aantal deuren 3
Aantal zitplaatsen 5
Gewicht 1170 kg
Maximum massa geremd 1500 kg
Motorrijtuigenbelasting Vrijgesteld

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1985 cc
Vermogen 79 kW / 107 PK

Beschrijving

Saab 99 combi coupe, dubbele carburateur, 177000km, modeljaar 1977, handbak 4 versnellingen, nieuwe APK.

Deze leukerd is in 2021 geimporteerd vanuit Zweden. De vorige eigenaren hebben goed voor deze 99 gezorgd... hoewel de lak wel z'n patina laat zien, is de carosserie nog verbluffend goed! Sterker nog, deze auto is zo goed als gevrijwaard van roest. Dat maakt het een geweldig leuk restauratieproject (geen laswerk) of, zo u wilt, een leuk rijdend project. Want rijden, remmen, koppelen etc doet deze Saab prima... en is dus zo inzetbaar! Heeft zojuist een nieuwe APK gekregen tot 2026.

Wat is er aan gedaan? In 2021 heeft de vorige eigenaar de techniek grondig aangepakt. Remslangen nieuw, Cilinders remklauwen voorzijde nieuw, Remklauwen achter gereviseerd, Nieuwe schijven rondom, Nieuwe blokken rondom, Koppelingsplaat + drukgroep + slave cilinder nieuw, Pakking vlotterkamer beide carburateurs nieuw, 2x fussekogel boven L+R vervangen. Recent (2024) 1x onder R ook vervangen, Schokdempers voorzijde nieuw, Middendemper uitlaat (die parallel aan de achteras hangt) nieuw. April 2024 bij ons ook nog een nieuwe hoofdkoppelingscilinder. Verder dus een nieuwe apk tot 2026.

Wat schort er nog aan? Het hemeltje hangt, de stoelen vertonen slijtage (er worden 2 goede stoelen meegeleverd) en er zijn diverse kleine dingetjes die aandacht verdienen (zoals bijvoorbeeld een defect knipperlichtrelais, die kleine lekstroom veroorzaakt). De originele achterklep (met vlakke achterkant, zonder lampen), wordt bijgeleverd. Hiermee is de vorige eigenaar al begonnen met restaureren. De rotte plekken zijn uitgesneden en nieuw plaatwerk is al op maat gemaakt.

Het bijzondere van dit exemplaar is dat deze echt enorm hard is... de onderzijde ziet er gewoonweg tadeloos uit. Geen roest bij asdoorvoeren, schokbrekersteunen, etc etc.. De buitenzijde evenzo - harde wielkastranden, goede deuren, etc etc.. En de volledige historie zo ongeveer bij de auto (zie foto's van oa zweedse notities mbt onderhoud en uitgevoerde APK's, etc).

 
Mogelijk gemaakt door Mobilox